Thursday, July 20, 2017

Hobi

Hobi Saya



Saya ada banyak hobi.Tapi saya akan kongsi sedikit sahaja tentang hobi saya.Antara hobi saya ialah....


1) Main pingpong




Saya suka main pingpong kerana:-

-Dapat mencergaskan badan sebab kita kena bergerak bila main.
-Kita boleh berlatih untuk fokus

2) Baca novel dan komik










Saya suka baca buku kerana:-

-Dapat memberi banyak pengetahuan yang baharu.

3) Main masak-masak









Saya suka makan jadi saya suka masak.Saya boleh masak ayam, ikan dan telur goreng.Saya suka memasak kerana:-

-Jika ibu jika ibu tiada di rumah,kita boleh tolong masakkan untuk adik-adik.

4) Melukis






Saya suka melukis kerana:-

-Kita dah guna hemisfera kiri (otak) apabila belajar.
Jadi kita kenalah guna hemisfera kanan pula yang melibatkan daya imaginasi atau art.

5) Belajar





Saya suka belajar kerana:-

-Saya dapat meluangkan masa jika sudah siap kerja sekolah dan dapat menyiapkan diri untuk peperiksaan akan datang.




Itu sahaja HOBI saya



No comments:

Post a Comment

BTS and BLACKPINK

Hai hai lehai li haika hai hai lehai.. hahahaha Hai hari ni saya nak kongsi pasal BTS and BP Dan versi kartun pula...... ...